Főmenü
Szívbetegségek
Legnépszerűbbek
- Szív-, és érrendszeri betegségek alternatív, természetes kezelése
- Szív-, és érrendszeri betegségek felismerése
- Szív-, és érrendszeri betegségek orvosi kezelése
- A szív felépítése
- Arterioszklerózis kialakulása
- A koszorúér arterioszklerózis rizikófaktorai
- Lisztéria vs. szívbetegségek
- „Mint emberek a sót…”
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
- Szívünk egészsége
Új Cikkek
- A hirtelen szívhalál
- Káliumban gazdag táplálkozás, kevesebb stroke?
- Már kevés mozgás is jelentősen csökkentheti a szívbetegség kockázatát
- A stroke-ról, amit mindenkinek tudni kell
- Kapcsolat az RA és az arterioszklerózis között?
- Mégsem káros a sózás?
- Kékáfonya, antocianinok, magas vérnyomás
- „Mint emberek a sót…”
- Február: a szívünk hónapja
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
SzB
„Mint emberek a sót…”
Hangzik el a mondat a közismert magyar népmesében, amikor az öreg király megkérdi legkisebb lányát, mennyire szereti őt. A király először megharagszik lányára, majd belátja, hogy az emberek valóban nagyon kedvelik a sót. Kérdés, hogy mennyire tesszük ezt jól? A konyhasó magas vérnyomás növelő hatásáról már sokat hallhattunk.
Forrás: American Journal of Clinical Nutrition
Ausztrál kutatók most azt találták, hogy a sós ételek az elfogyasztásukat követő fél órán belül képesek jelentősen lassítani a vér áramlását a főbb ütőerekben. Ez azért történhet meg, mert az artériák a só káros hatására elveszítik azt a képességüket, hogy megfelelően pumpálják a vért.
Mit tudtunk ez idáig a só káros hatásairól?
- növeli a szívinfarktus és stroke kockázatát
- azáltal, hogy emeli a vérnyomást
- növeli a vese betegségek kialakulását
- elősegítheti a csontritkulás és a gyomorrák kialakulását
Emellett azonban úgy tűnik, hogy a sónak van még egy káros hatása: elmerevíti az ereket, ezáltal csökken azok rugalmassága, így a vér áramlása is.
Mindez a jelenség már 4g só elfogyasztása után is jelentkezhet.
Ez erek állapotának ilyen típusú elváltozása a szívbetegségek korai jele lehet.
A javasolt napi só fogyasztás kevesebb, mint 6g, az emberek többsége ennél jóval több sót fogyaszt és sajnos ez igaz a gyermekekre is.
A különböző chipsek, gyorséttermi ételek, péksütemények só tartalma meglehetősen magas. Kutatók szerint a só fogyasztás csökkentésével jelentősen csökkenteni lehetne a stroke-ok és szívinfarktusok előfordulását.
Ausztrál kutatók most azt találták, hogy a sós ételek az elfogyasztásukat követő fél órán belül képesek jelentősen lassítani a vér áramlását a főbb ütőerekben. Ez azért történhet meg, mert az artériák a só káros hatására elveszítik azt a képességüket, hogy megfelelően pumpálják a vért.
Mit tudtunk ez idáig a só káros hatásairól?
- növeli a szívinfarktus és stroke kockázatát
- azáltal, hogy emeli a vérnyomást
- növeli a vese betegségek kialakulását
- elősegítheti a csontritkulás és a gyomorrák kialakulását
Emellett azonban úgy tűnik, hogy a sónak van még egy káros hatása: elmerevíti az ereket, ezáltal csökken azok rugalmassága, így a vér áramlása is.

Mindez a jelenség már 4g só elfogyasztása után is jelentkezhet.
Ez erek állapotának ilyen típusú elváltozása a szívbetegségek korai jele lehet.
A javasolt napi só fogyasztás kevesebb, mint 6g, az emberek többsége ennél jóval több sót fogyaszt és sajnos ez igaz a gyermekekre is.
A különböző chipsek, gyorséttermi ételek, péksütemények só tartalma meglehetősen magas. Kutatók szerint a só fogyasztás csökkentésével jelentősen csökkenteni lehetne a stroke-ok és szívinfarktusok előfordulását.
Ajánlott Cikkek
- Szív-, és érrendszeri betegségek orvosi kezelése
- A stroke-ról, amit mindenkinek tudni kell
- A koszorúér arterioszklerózis rizikófaktorai
Komment küldése
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Az oldal tartalma röviden
Az oldal fő témája a szívbetegségek, a szívinfarktus, a stroke, valamint ezek fő rizikófaktorai: a magas vérnyomás, magas vércukorszint, magas koleszterinszint, túlsúly és a krónikus gyulladások. A szív-, és érrendszeri betegségek vonatkozásában rendkívül fontos szerepe van a megelőzésnek.
Kommentek
Archívum
Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon

Bios Life Slim

Omega zsírsavak




Tamási Ibolya
2011. Mar. 2. 14:37Mindig érdeklődve olvasom az írásait, nagyon jónak tartom őket, érdekesek. A sóval kapcsolatosan azonban van egy fontos tény.Magyarországon csak kizárólag olyan sót tud venni, ami tele van káliummal. Gondolom orvosként pontosan tisztában van vele,ez egy gyilkos méreg. Számos ismerősöm, jó magam is gyógyszertárból szerezzük be a "normális" sót, igaz nem kis utánjárást igényel.
Tisztelettel: Tamási Ibolya
Kissné N. Judit
2011. Mar. 3. 10:28Mi is ezt a sót hasznájuk. Érdekelne a véleménye.
Köszönbet az értékes cikkekért.
Üdvözlettel: Kissné
Gratznerné Bakó Katalin
2011. Mar. 3. 11:28Szeretnék csatlakozni Ibolya véleményéhez az Ön írásaival, valamint a sóval kapcsolatosan is. Megjegyezném, hogy sajnos valószínűleg igaz a rémhírnek nevezett dolog, - magas kalium tartalom-,mert a mi kis városunkban közölték velünk a patikákban, hogy a napokban kaptak egy utasítást \"fentről\", miszerint csak receptre adhatnak sót! /Mert ártalmas lehet!!!/ Azt gondolom, ehhez nem kell kommentár, de jó só bizony kell az embereknek.
Tisztelettel:Gratznerné Bakó Katalin
T
kövér tiborné
2011. Mar. 3. 11:48Sajnos én is próbáltam beszerezni gyógyszertári sót "nátrium-klorid" de sajnos nem adtak egyetlen egy
gyógyszertárban sem, mondván, nem tartanak.
Jeleneg a Himalája sót használom, remélhetőleg abban nincs kálium, de sajnos nem tudom ellenőrizni, mert
a cimkén semmi nincs, csak annyi, hogy természtes ásvádnyi anyagokat tartalmaz kb. 80 félét- . A himalája
sót bioboltban veszem én a Neera által forgalmazottat.
Ön tudna nekem segiteni, hogy melyik gyógyszertárban keressem a tiszta sót?
A másik kérdésem, a gyógyszertárban kértem gyógyszertári
szódabikarbónát, kaptam is de amikor megmondtam mire kell, mert kérdezték, (a fiamnak időnként gyomorsava van, és ezt szeretném adni neki a gyógyszer helyett), akkor azt mondták legnagyobb döbbenetemre, hogy ezt nem
szabad mert káros a szervezetre!! Az ő általuk ajánlott gyógyszer persze nem az.
Köszönöm szépen szives válaszát, tisztelettel: Kövér Tiborné