Főmenü
Szívbetegségek
Legnépszerűbbek
- Szív-, és érrendszeri betegségek alternatív, természetes kezelése
- Szív-, és érrendszeri betegségek felismerése
- Szív-, és érrendszeri betegségek orvosi kezelése
- A szív felépítése
- Arterioszklerózis kialakulása
- A koszorúér arterioszklerózis rizikófaktorai
- Lisztéria vs. szívbetegségek
- „Mint emberek a sót…”
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
- Szívünk egészsége
Új Cikkek
- A hirtelen szívhalál
- Káliumban gazdag táplálkozás, kevesebb stroke?
- Már kevés mozgás is jelentősen csökkentheti a szívbetegség kockázatát
- A stroke-ról, amit mindenkinek tudni kell
- Kapcsolat az RA és az arterioszklerózis között?
- Mégsem káros a sózás?
- Kékáfonya, antocianinok, magas vérnyomás
- „Mint emberek a sót…”
- Február: a szívünk hónapja
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
SzB
Mégsem káros a sózás?
Egy friss európai tanulmány szerint magasabb a szív-, és érrendszeri betegségekből eredő halálozás azoknál, akik kevesebb sót fogyasztanak.
Forrás: JAMA (Journal of the American Medical Association)
A löweni egyetem kutatói 8 éven keresztül vizsgálták a résztvevők vizeletének só tartalmát és azt találták, hogy semmilyen kapcsolat nincs a magas só fogyasztás és a magas vérnyomás, illetve a szív-, és érrendszeri betegségek kialakulása között.
Korábbi rövidebb időintervallumon végzett tanulmányok azt feltételezték, hogy a só bevitel csökkentése táplálkozásunk során csökkenti a szív-, és érrendszeri betegségek előfordulását.
A kutatás során összesen 3 681 felnőtt embert vizsgáltak, egyiküknek sem volt szívbetegsége a tanulmány kezdetén. Azoknál, akik táplálkozásuk során több sót fogyasztottak, magasabb volt a vizelet nátrium szintje.
A 8 éves után követés az alábbi eredményeket mutatta a halálozás és a vizelet nátrium tartalmának relációjában:
- 50 haláleset az alacsony nátrium szintű csoportban (vizelet nátrium tartalma)
- 24 haláleset a közepes nátrium szintű csoportban
- 10 haláleset a magas nátrium szintű csoportban
A szív-, és érrendszeri halálozás jóval magasabb volt abban a csoportban, ahol a legalacsonyabb volt a vizelet nátrium szintje.
Az eredmény tehát egyértelműen arra utal, hogy a kevesebb só fogyasztás nem csökkenti a szív-, és érrendszeri eredetű halálozás rizikóját.
A kutatók emellett nem találtak kapcsolatot a magas vérnyomás kialakulása és a magas só fogyasztás között sem.
Persze se szeri se száma az ezzel ellentétes következtetésre jutó cikkeknek, ami csak tudásunk meglehetősen ingatag alapjaira hívja fel a figyelmünket.
A löweni egyetem kutatói 8 éven keresztül vizsgálták a résztvevők vizeletének só tartalmát és azt találták, hogy semmilyen kapcsolat nincs a magas só fogyasztás és a magas vérnyomás, illetve a szív-, és érrendszeri betegségek kialakulása között.
Korábbi rövidebb időintervallumon végzett tanulmányok azt feltételezték, hogy a só bevitel csökkentése táplálkozásunk során csökkenti a szív-, és érrendszeri betegségek előfordulását.
A kutatás során összesen 3 681 felnőtt embert vizsgáltak, egyiküknek sem volt szívbetegsége a tanulmány kezdetén. Azoknál, akik táplálkozásuk során több sót fogyasztottak, magasabb volt a vizelet nátrium szintje.

A 8 éves után követés az alábbi eredményeket mutatta a halálozás és a vizelet nátrium tartalmának relációjában:
- 50 haláleset az alacsony nátrium szintű csoportban (vizelet nátrium tartalma)
- 24 haláleset a közepes nátrium szintű csoportban
- 10 haláleset a magas nátrium szintű csoportban
A szív-, és érrendszeri halálozás jóval magasabb volt abban a csoportban, ahol a legalacsonyabb volt a vizelet nátrium szintje.
Az eredmény tehát egyértelműen arra utal, hogy a kevesebb só fogyasztás nem csökkenti a szív-, és érrendszeri eredetű halálozás rizikóját.
A kutatók emellett nem találtak kapcsolatot a magas vérnyomás kialakulása és a magas só fogyasztás között sem.
Persze se szeri se száma az ezzel ellentétes következtetésre jutó cikkeknek, ami csak tudásunk meglehetősen ingatag alapjaira hívja fel a figyelmünket.
Ajánlott Cikkek
- Szív-, és érrendszeri betegségek orvosi kezelése
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
- Február: a szívünk hónapja
Komment küldése
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Az oldal tartalma röviden
Az oldal fő témája a szívbetegségek, a szívinfarktus, a stroke, valamint ezek fő rizikófaktorai: a magas vérnyomás, magas vércukorszint, magas koleszterinszint, túlsúly és a krónikus gyulladások. A szív-, és érrendszeri betegségek vonatkozásában rendkívül fontos szerepe van a megelőzésnek.
Kommentek
Archívum
Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon

Bios Life Slim

Omega zsírsavak



