Főmenü
Szívbetegségek
Legnépszerűbbek
- Szív-, és érrendszeri betegségek alternatív, természetes kezelése
- Szív-, és érrendszeri betegségek felismerése
- Szív-, és érrendszeri betegségek orvosi kezelése
- A szív felépítése
- Arterioszklerózis kialakulása
- A koszorúér arterioszklerózis rizikófaktorai
- Lisztéria vs. szívbetegségek
- „Mint emberek a sót…”
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
- Szívünk egészsége
Új Cikkek
- A hirtelen szívhalál
- Káliumban gazdag táplálkozás, kevesebb stroke?
- Már kevés mozgás is jelentősen csökkentheti a szívbetegség kockázatát
- A stroke-ról, amit mindenkinek tudni kell
- Kapcsolat az RA és az arterioszklerózis között?
- Mégsem káros a sózás?
- Kékáfonya, antocianinok, magas vérnyomás
- „Mint emberek a sót…”
- Február: a szívünk hónapja
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
SzB
Kékáfonya, antocianinok, magas vérnyomás
Az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban megjelent tanulmány szerint a rendszeres kékáfonya fogyasztás 10%-kal csökkentheti a vérnyomást a benne található értékes bioaktív vegyületeknek (antocianin) köszönhetően.
A magas vérnyomás az egyik legjobban elterjedt szív-, és érrendszeri betegség a Földön.
Azoknál, akiknek magas a vérnyomásuk, nagyobb eséllyel alakul ki stroke és szívbetegség. Egyes felmérések szerint a magas vérnyomás gyógyítása évente 300 milliárd dollárt emészt fel világszerte. (Összehasonlításképpen ez az összeg több mint a teljes magyar GDP duplája). A fejlett világban a magas vérnyomás minden 3. felnőttet érint és egyre több fiatalkorúnál is diagnosztizálják a hipertenziót.
Az antocianinekben gazdag kékáfonya segít a vérnyomás csökkentésében, s így az ezzel együtt járó szövődmények rizikóját is csökkenti.
A tanulmány készítői azt találták, hogy azok az emberek, akik rendszeresen fogyasztanak kékáfonyát, átlagosan 10%-kal alacsonyabb vérnyomással élnek. Ráadásul a rendszeres fogyasztás azt jelenti, hogy hetente legalább egy alkalommal esznek a gyümölcsből.
Az antocianinek a flavonoidok csoportjába tartoznak, íztelenek és szagtalanok. Az antocianinek a növényekben találhatók, vérzéscsillapító hatásuk van.
Antocianinekben gazdag táplálékok:
- áfonyák, kékáfonya
- eper, málna
- szilva
- lilahagyma
- vérnarancs
A flavonoidok megtalálhatók a teában, gyümölcsökben, csokoládéban, vörösborban, azonban az egyik legegészségesebb forrása a kékáfonya. A flavonoidoknak a szív-, és érrendszerre ható pozitív tulajdonságokat tulajdonítanak.
Azoknál, akiknek magas a vérnyomásuk, nagyobb eséllyel alakul ki stroke és szívbetegség. Egyes felmérések szerint a magas vérnyomás gyógyítása évente 300 milliárd dollárt emészt fel világszerte. (Összehasonlításképpen ez az összeg több mint a teljes magyar GDP duplája). A fejlett világban a magas vérnyomás minden 3. felnőttet érint és egyre több fiatalkorúnál is diagnosztizálják a hipertenziót.
Az antocianinekben gazdag kékáfonya segít a vérnyomás csökkentésében, s így az ezzel együtt járó szövődmények rizikóját is csökkenti.
A tanulmány készítői azt találták, hogy azok az emberek, akik rendszeresen fogyasztanak kékáfonyát, átlagosan 10%-kal alacsonyabb vérnyomással élnek. Ráadásul a rendszeres fogyasztás azt jelenti, hogy hetente legalább egy alkalommal esznek a gyümölcsből.
Az antocianinek a flavonoidok csoportjába tartoznak, íztelenek és szagtalanok. Az antocianinek a növényekben találhatók, vérzéscsillapító hatásuk van.
Antocianinekben gazdag táplálékok:
- áfonyák, kékáfonya
- eper, málna
- szilva
- lilahagyma
- vérnarancs
A flavonoidok megtalálhatók a teában, gyümölcsökben, csokoládéban, vörösborban, azonban az egyik legegészségesebb forrása a kékáfonya. A flavonoidoknak a szív-, és érrendszerre ható pozitív tulajdonságokat tulajdonítanak.

Cimkék: szívinfarktus
Ajánlott Cikkek
Komment küldése
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Az oldal tartalma röviden
Az oldal fő témája a szívbetegségek, a szívinfarktus, a stroke, valamint ezek fő rizikófaktorai: a magas vérnyomás, magas vércukorszint, magas koleszterinszint, túlsúly és a krónikus gyulladások. A szív-, és érrendszeri betegségek vonatkozásában rendkívül fontos szerepe van a megelőzésnek.
Kommentek
Archívum
Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon

Bios Life Slim

Omega zsírsavak



