Zöld Medicina | Piros Medicina | Fehér Medicina | Egészséges fogyás | Komplementer medicina | Zöld italok | Bios Slim | MegaFood | Cukorbetegség | Gyógygombák | Vércukor
Vitaminok | Matuzalem | Unicity franchise | Gyermekvitamin | Szívbetegségek | WEBÁRUHÁZ | MegaFood webshop | Startlap
  • SzB

  • Káliumban gazdag táplálkozás, kevesebb stroke?

Azok az emberek, akik sok, magas kálium tartalmú zöldséget, gyümölcsöt fogyasztanak, kisebb valószínűséggel szenvednek el agyvérzést, mint azok, akik nem fogyasztanak megfelelő mennyiségű káliumot.
Forrás: Stroke

A Stroke című szaklapban megjelent tanulmány 10 korábbi kutatás adatait összegezte, melyek összesen 200 000 résztvevő bevonásával készültek. A kutatók azt vették észre, hogy a kálium bevitel és a stroke elszenvedése között fordított arány figyelhető meg: tehát minél több káliumot fogyasztunk, annál kisebb a stroke (agyvérzés vagy agylágyulás) kialakulásának valószínűsége.

Minden napi plusz 1000 mg kálium 11%-kal csökkenti a stroke esélyét a következő 5-14 évben. Egyértelmű következtetést nem lehet levonni a tanulmányból, de a kutatás megerősíti azt a korábbi evidenciát, hogy a magas kálium tartalmú ételek fogyasztása kifejezetten egészséges.

Melyek a magas kálium tartalmú ételek és italok?

-    babfélék
-    bizonyos gyümölcsök, pl. a banán
-    egyes zöldségek
-    alacsony zsírtartalmú tej

A kálium elengedhetetlen a szervezet elektrolit egyensúlyának fenntartásához. Emellett a kálium hatással van az idegrendszer és az izomzat működésére, valamint a vérnyomás szabályozására.

Több korábbi tanulmány is megerősítette, hogy a magas kálium tartalmú táplálkozás segíthet az egészséges vérnyomás fenntartásában, valamint bizonyos védelmet nyújthat a szívbetegségekkel és stroke-kal szemben.

A kálium elsősorban az ún. iszkémiás stroke (az agy lágyulással járó lokális károsodása) előfordulását csökkenti (a stoke-ok 80%-a iszkémiás stroke).
onedaily.jpg
Egy másik tanulmány szerint az alacsony káliumbevitel akkor a legsúlyosabb, ha magas nátriumbevitellel párosul. Ez a kombináció jelentősen megnöveli a halálozást.

Modern világunkban az emberek többsége jóval több nátriumot visz be szervezetébe, mint kellene.
A fokozott kálium bevitel vesebetegeknek és bizonyos vérnyomás csökkentő gyógyszert szedőknek nem ajánlott.

A vér magas kálium szintje hiperkalémiához vezethet, ami életveszélyes szívritmus zavart okozhat.

A káliumot tehát nem szabad túladagolni, azonban alacsony szintje is rendkívül kedvezőtlen. De ez természetesen nem csak a káliumra, hanem szinte mindenre igaz. A kevés víz bevitel is halálos lehet, miként az is, ha valaki napi 20 litert iszik meg belőle.

MegaFood One Daily természetes vitamin készítmény
Cimkék:

Ajánlott Cikkek

Komment küldése
(opcionális)
SPAM ellenõrzés:
Figyelem: A kommentek csak jóváhagyás után jelennek meg.
PageRank Kereső optimalizálás
Hírlevél
Iratkozzon fel értékes információkat tartalmazó, ingyenes hírlevelemre!
Név:*
E-mail:*

Az oldal tartalma röviden
Az oldal fő témája a szívbetegségek, a szívinfarktus, a stroke, valamint ezek fő rizikófaktorai: a magas vérnyomás, magas vércukorszint, magas koleszterinszint, túlsúly és a krónikus gyulladások. A szív-, és érrendszeri betegségek vonatkozásában rendkívül fontos szerepe van a megelőzésnek.

Kommentek
Archívum
Kérdése van? Keressen fel az info@drtihanyi.hu email címen, vagy a +36 70 323-4456 számú magyar ügyeleti telefonszámunkon

dr. Tihanyi László webáruháza, kolosztrum, colostrum, immunrendszer erősítés
Bios Life Slim

Omega zsírsav, omega 3-6-9
Omega zsírsavak

Zöld Medicina

Fehér Medicina

Gyógygombák

angiográfia ECHO EKG magas koleszterin magas vérnyomás mellkas röntgen stroke szívbetegségek szívinfarktus szívkoszorúér szívkoszorúér CT terheléses EKG