- Szív-, és érrendszeri betegségek alternatív, természetes kezelése
- Mégsem káros a sózás?
- Szív-, és érrendszeri betegségek felismerése
- A stroke-ról, amit mindenkinek tudni kell
- A szív felépítése
- Szív-, és érrendszeri betegségek orvosi kezelése
- Lisztéria vs. szívbetegségek
- Arterioszklerózis kialakulása
- Szívünk egészsége
- Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
- Kurkumával szívünk egészségéért?
- Vérnyomáscsökkentés (és még sok minden más) antioxidánsokkal?
- Az érelmeszesedés és az életkor
- A szőlő jelentősen javíthatja a szív egészségét
- 6 perc séta és az élet
- Magas vérnyomás II. rész
- Magas vérnyomás I. rész
- Természetesen a szívinfarktus ellen
- Sárgarépa, édesburgonya és paradicsom a szívinfarktus ellen
- A hirtelen szívhalál
Hirdetés
SzB
Szívbetegségek, szívinfarktus, stroke.
Túlsúly, zsíros ételek és szívbetegségek
2011. Feb. 19. 12:25Új cikkek
Kurkumával szívünk egészségéért?
Ma 10:37Japán kutatók szerint egy, a kurkumában található vegyület olyan pozitív hatással van szívünk egészségre, mint a rendszeres testmozgás (University of Tsukuba).
Tovább...A perifériás érbetegségek (érszűkület) hazánkban is több százezer embert érintenek, melynek során az elégtelen vérellátás következtében járáskor, de súlyosabb esetben már nyugalomban is, kellemetlen lábfájdalom alakulhat ki. Korábbi vizsgálatok már évekkel ezelőtt megállapították, hogy egyértelmű kapcsolat van az érszűkület kialakulása és az alacsony antioxidáns bevitel között.
Tovább...Az érelmeszesedés és az életkor
Apr. 12. 22:17Az érelmeszesedés korunk népbetegsége, legalább is így hittük idáig. Amerikai kutatók azonban a közelmúltban igen érdekes következtetésre jutottak. Régi civilizációk múmiáit vizsgálták meg speciális komputer tomográf segítségével, mert ezzel a technikával az artériák falában lerakódott kalcium mennyisége pontosan meghatározható.
Tovább...A szőlő jelentősen javíthatja a szív egészségét
Mar. 31. 12:35Korábbi kutatások már igazolták a szőlő jótékony hatását az olyan krónikus betegségek kockázatának csökkentésében, mint a demencia vagy a cukorbetegség. A szőlő minden fajtájában megtalálhatóak a polifenoloknak nevezett vegyületek, melyek antioxidáns és gyulladáscsökkentő tulajdonsággal rendelkeznek. Újabb bizonyítékok támasztják alá, hogy a szőlő vagy szőlőkivonat rendszeres fogyasztása jelentősen javíthatja az anyagcsere betegségben szenvedők szívének egészségét.
Tovább...6 perc séta és az élet
Feb. 2. 18:04Egy nem régen közölt tanulmány azt vizsgálta szívbeteg emberekben, hogy a 6 perc alatt megtett út hossza és a betegek várható életkilátásai közt milyen kapcsolat van.
Tovább...Magas vérnyomás II. rész
Jan. 28. 17:57Azt is tudnunk kell, hogy a magas vérnyomás betegség gyakran társul más betegségekkel is. PL a cukorbetegek 60%-a szenved hipertóniában is, és a hipertónia megnöveli a szívizom infarktus és stroke előfordulásának a gyakoriságát. Ezért kerüljük el a magas szénhidrát tartalmú, hizlaló ételeket, italokat. Ez utóbbiak koffein tartalma sem elhanyagolható az esetek egy részében és hipertóniában kerülendő.
Tovább...Magas vérnyomás I. rész
Jan. 28. 17:45A magas vérnyomás egy súlyos állapot, mely szívkoszorúér betegséghez, stroke-hoz, veseelégtelenséghez és más súlyos egészségügyi problémák kialakulásához vezethet. A felnőtt lakosság kb. fele (azaz minden második ember) szenved magas vérnyomás betegségben, de sok a rejtett, nem diagnosztizált eset, főleg fiatalabb életkorban (ez az arány 70 év felett már 65%, nyolcvan év felett pedig megközelíti a 80%-ot).
Tovább...Természetesen a szívinfarktus ellen
Jan. 21. 22:23Világszenzációnak számít, ha megjelenik a piacon egy olyan gyógyszer, amely képes jelentősen csökkenteni valamely betegség előfordulási valószínűségét. Képzeljenek el egy olyan szalagcímet az újságok hasábjain, hogy „A csoda gyógyszer 30%-kal csökkenti a szívinfarktus rizikóját!”. Erre azonban nem kell tovább várnunk, hiszen létezik olyan természetes étel, amely képes ilyen hatást kifejteni. A csodaszer neve: eper és áfonya.
Tovább...Egy finn kutatás során összesen 1031 46 és 65 év közötti résztvevő vérének likopin, alfa és béta karotin, retinol és alfa tokoferol szintjét vizsgálták.
Tovább...







